Tècniques per combatre l’estrès

      Sense comentaris a Tècniques per combatre l’estrès

Si, sabem que aquest post no té res a veure amb el trailrunning ni el món de la muntanya. Però és un post que hem trobat per internet, que creiem que pot ser de molta utilitat per molta gent que pateix estrès en moments determinats. Ens pot semblar una xorrada, però l’estrès pot tenir una influència més que negativa en el nostre rendiment i salut. 

Sortir a fer esport és una bona manera de treure’t l’estrès de sobre, però per experiència personal, Si vas estressat tot el sant dia, quan vas a córrer, també vas estressat encara que no t’ho sembli. Al acabar de fer esport sempre tens aquella sensació de plaer intern i sembla que has fet un RESET, però no! Si et posen a prova veuràs com en “0 coma” tornes a estar estressat fins els “topes” i tota la descàrrega que has fet fent esport s’esfuma.

Diuen que l’estrès és un enemic silenciós perquè no ataca directament o en un sol àmbit. Es va formant de mica en mica dins l’organisme fins que arriba el moment que “ZASCA“! Així com els teus músculs i òrgans necessiten descansar, la teva ment també necessita un descans. 

Si veus que et falta rendiment, memòria, concentració o falta de definició, pots estar patint estrès. Algunes de les situacions que ens poden provocar estrès serien:

  • Baralles amb la parella
  • Problemes econòmics
  • Inseguretat
  • Relacions tenses
  • Moltes tasques a la vegada
  • Interrupcions constants
  • Esperes inesperades
  • Entorns caòtics

A cap i a la fi, la manera de descansar la ment és abaixant les revolucions. Ara bé, aquí us passo un recull de tècniques per combatre l’estrès diari…. 

  • Desconnectar

Per exemple, al arribar a casa, podem deixar el mòbil en una altre habitació mentre mengem o dormim. No mirar la televisió, jugar a videojocs o estar al PC poc abans d’anar a dormir (això a mi em costa moltíssim!) i sobretot aparcar els problemes laborals a l’oficina. Pren-te el temps que necessitis per llegir, fer esport, jugar amb la mainada (si en tens) anar al cinema o quelcom diferent que et faci sortir de la rutina.

  • Riure

Per exemple, diuen que quan riem, estem estimulant no se quants músculs del cos, per tant al riure et sentiràs millor i podràs gaudir de molts beneficis tals com un millor ritme cardíac, major reg sanguini, funció pulmonar,etc…

  • Menjar de manera saludable

Per exemple, els aliments que ingerim durant el dia tenen molt a veure en la manera en què ens sentim. Els aliments tals com farina blanca, fast food, edulcorants artificials, els refrescos, els dolços i els fregits no ens ajuden en absolut a millor la situació. Hem de mirar de no menjar res de l’esmentat anteriorment i mirar més cap a fruites en lloc de postres molt ensucrats. També triar més els vegetals abans de hamburgueses o pizzes. Millor aigua i no refrescos, infusions en comptes de cafès, cereals integrals en comptes dels refinats, etc…. 

  • Els aliments refinats, processats i preparats poden causar:

Pressió arterial elevada, acne, problemes cardíacs, colesterol, sobrepès

  • Fer esport

Per exemple, fent exercici et cansaràs i alliberaràs endorfines. També si et matxaques molt fent esport, per les nits dormiràs “com un/a nen/a petit/a” deixant de banda l’insomni que et pot generar l’estès. 

L’ESPORT ÉS VIDA!

Salut i kms, fins la propera.

*Material extret de mejorconsalud.com