Com Millorar l’explosivitat

      Sense comentaris a Com Millorar l’explosivitat

L’explosivitat és una de les parts que ha de treballar un corredor de muntanya, especialment si ens agraden les proves curtes on el nostre cos va al màxim de principi a fi de la cursa o per exemple quan se’ns presenta un quilòmetre vertical. Aquí et comentem tres mètodes que poden ajudar-te a guanyar una mica més d’explosivitat.

  • Entrenaments amb desnivell:

Córrer en llocs on hi hagi desnivell és un dels millor mètodes per guanyar explosivitat. A més d’augmentar la nostra resistència, acostumarem als músculs a el que ens trobarem quan anem a muntanya, pendents irregulars i baixades variades. Entrenar en zones de desnivell també ens ajudarà a millorar el nostre VO2Max (Consum màxim d’oxigen).

  • Fer exercicis pliomètrics:

Els entrenaments de treball de pliomètric son claus pels corredors/es de muntanya. L’objectiu és extrapolar alguns dels moviments que fem a muntanya com ara, girs, salts, aterratges i entrenar-los de manera individual. Amb la pliometria* el que fem és millorar la força del tren superior, ja que els moviments dels exercicis son potents i ràpids els quals ens proporcionen major força i velocitat.

  • Aplicar-ho uns 2 cops per setmana:

A part dels rodatges de carrera continua, es pot entrenar la resistència d’altres maneres. Un tipus d’entrenament més anaeròbic tal com sessions fraccionades, és a dir, repartir l’esforç de l’entrenament en vaires parts. Això ens permet aplicar més esforç i sumar un extra d’explosivitat als músculs, a cada una de les parts de la sessió d’entrenament. La durada d’aquests tipus d’entrenaments poden ser de 30 – 40 minuts i repartir-los en 2 cops per setmana, deixant temps de recuperació entre ells.

 

*https://ca.wikipedia.org/wiki/Pliometria