La llet com a beguda de recuperació pels corredors de muntanya.

Molts corredors/es d’elit escullen aquesta beguda com un còctel de nutrients perfecte per recuperar-se després d’un gran esforç. Descobreix què té la llet amb xocolata, per exemple, per a ser tant utilitzada en els esports de resistència.

Encara que sembli una beguda més dirigida al públic infantil, és cert que la llet és un clàssic quan ens referim a la recuperació.

És un debat que ve de molt lluny, concretament pels voltants del 2006, quan es va donar a conèixer un estudi científic realitzat amb ciclistes que van prendre diferents begudes per recuperar després d’un gran esforç. De totes les que varen provar, la que va donar més bon resultat va ser la llet que superava les begudes específicament creades per aquesta finalitat.

No és  estrany, ja que en un altre estudi realitzat fa poc més d’un any, la llet és la beguda que més capacitat de hidratació té, superant a begudes isotòniques o l’aigua. A això també hi hem d’afegir l’alta presencia de proteïnes i hidrats de carboni que la converteixen en un còctel amb tot el que es necessita per recuperar-nos.

El que converteix a la llet en una beguda amb un gran poder regeneratiu és que, és un compost genèticament creat per ajudar a créixer una cria de vaca, pel que no és necessari explicar el poder energètic i de creixement d’aquesta beguda.

S’ha de tenir en compte que les begudes de recuperació estan pensades per re-omplir el glucogen gastat, repara les fibres malmeses per enfortir els músculs i per rehidratar-se, pel que la llet sembla complir aquestes tasques a la perfecció.

Al ser d’origen animal, conté moltes proteïnes, que s’encarreguen de reconstruir els danys musculars que ens realitzem en cada entrenament d’una intensitat o duració moderada. També conté una quantitat elevada d’hidrats de carboni que ens ajuda a recarregar els nostres dipòsits d’energia que acabem de buidar en l’últim entrenament.

Bàsicament és un 3X1:

  • Hidratació
  • Reconstrucció muscular
  • Reposició de glucogen

 

PERÒ!

En opinió d’altres especialistes i esportistes, la llet no és una opció tant “miraculosa” com sembla. Una de les crítiques que es fan, és que l’estudi que es va realitzar que afirma aquests resultats regeneratius de la llet el van realitzar a només 9 persones; s’ha de tenir en compte que aquest esportistes s’entrenaven uns 5 dies a la setmana i realitzant entrenaments dobles.

A l’altre costat de la balaça hi han els esportistes partidaris de NO prendre productes processats, com ho és la llet. Tanmateix hi ha opinions que no defensen la presència de làctics en la dieta d’un esportista. Aquests productes compten amb greixos a no ser que es prenguin en les seves respectives versions desnatades, que també poden ser una gran opció pel corredor. L’acidesa de la llet també pot provocar episodis de gasos o malestar gàstric.

 

*Extret de carreras por montaña