Postura correcte al córrer per pujades

      Sense comentaris a Postura correcte al córrer per pujades

Aquí teniu 5 exemples de com afrontar correctament les pujades a l’hora d’entrenar o competir:

  • A les pujades, a l’hora de fer la trepitjada, sempre és millor fer-ho amb la part del davant del peu i de fet, la tècnica de molts corredors/es és trepitjar només amb aquesta part i no trepitjar en cap moment amb la part del taló. Practica aquesta forma de trepitjar a l’hora de fer pujades i fes exercicis específics per enfortir els peus i bessons.
  • Quan encares una pendent, mira de disminuir la longitud de la gambada però augmenta la cadència de la mateixa. Estalvies energia quan fas passes més curtes i mes ràpides, que no pas si volem mantenir la cadència que portem quan anem en planer.
  • Moure bé els braços a l’hora d’encarar una pujada, és molt important. Hem d’utilitzar els braços com a impulsors i mantenir-los formant un angle de 90 graus. La coordinació rítmica perquè els braços actuïn de forma natural també és important. S’ha d’aprendre a utilitzar-los a favor i que no actuïn com un pes extra.
  • El cap ha d’estar alineat amb l’esquena, sense doblegar el coll cap a baix i amb la mirada endavant. Si mantenim el cap alçat ens serveix perquè l’oxigen ens entri amb força pel nas i ens costi menys mantenir el ritme de respiració. Si el terreny és complicat, podem mirar al terra, però intentant mantenir la postura sense abaixar el cap. També hem d’evitar fer anar el cap de costat o d’un costat a l’altre, cosa que ens passa quan comencem a estar baixos de força.
  • El requisit més complicat, però importantíssim per adoptar una postura correcte: mantenir l’esquena recta. La tendència a arquejar-la quan el desnivell és considerable, però això perjudica el nostre rendiment. Entrenar la força del músculs que influeixen en aquesta postura serà de gran ajuda: lumbars, dorsals, abdominals i glutis.